admin Luty 12, 2019

Rozwój działalności i sprzedaż w Niemczech - OmenaZakładanie sklepu w sieci lub wystawianie ofert za pośrednictwem platform transakcyjnych w internecie jest to godny uwagi pomysł. Istnieje dużo produktów oferowanych na polskim rynku, które można zakupić taniej – w przypadku zakupu można pominąć gigantyczne podatki nałożone w Niemczech. Wykonywanie zakupów w sieci jest komfortowe, dlatego tego typu sklepy mają dużo zwolenników. Jeżeli dłuższy czas doręczenia przesyłki nie przeszkadza, wobec tego konsument nie prowadzący działalności gospodarczej ma szeroki wybór oraz porównanie cen. W przypadku zarejestrowania firmy za granicą, można szukać zysku na kosztach produkcji, a także odnosić korzyści na wartościowej walucie. Ważne dla klientów jest, aby mieć gwarancję bezpieczeństwa i zgodność z opisem kupowanych produktów. Marki, które zyskały pozytywne opinie, mogą liczyć na zainteresowanie klientów.

Platforma handlowa online, czy sklep internetowy?

Poza własną stroną sklepu firmowego, można sprzedawać poprzez międzynarodowe sklepy wielobranżowe, które są popularne, takie jak eBay albo Amazon. Wystawianie towarów na sprzedaż jest proste, a korzystanie z interfejsu nie stwarza żadnych problemów. Warto sprawdzić co proponuje konkurencja, te dane pozwolą sprecyzować perspektywy na zarobek. Tworzenie firmowego sklepu w sieci jest większym wyzwaniem, a metoda prezentowania oferty musi przyciągać klientów. Strona sklepu online musi zostać należycie przystosowana dla użytkowników, aby zakup artykułów odbywał się bezpiecznie i sukcesywnie. Ale żeby sprzedawać legalnie, istnieją także inne regulacje prawne odnośnie sprzedaży online w Niemczech. Na stronach produktu musi znaleźć się jakościowy obrazek i szczegółowy opis. Umożliwiając zrobienie zakupów kilkoma metodami płatności, klient będzie bardziej skłonny do zakupów. A jeżeli tylko rozgląda się za produktami, ma już opinie na temat sklepu i wie co się podoba. Wtedy jest duża szansa, że zrobi to w przyszłości. Dzięki własnej stronie sklepu online w Niemczech można analizować skuteczność wprowadzonych działań oraz sporządzać specjalne oferty z promocjami, czy rabatami na bieżąco.

Prawo i sprzedaż w Niemczech

To dosyć oczywiste, że zaistniały specjalne przepisy do sprzedaży online w Niemczech. Należy dostosować się do przepisów o mediach telekomunikacyjnych (Telemediengesetz, TMG) oraz ustawy o ochronie danych osobowych (DSGVO). W odniesieniu do nich każda osoba prowadząca sprzedaż w sieci jest zobowiązana do zapoznania się i umieszczenia na stronie kluczowych informacji. Posiadając wszystkie oczekiwane informacje jest łatwiej zaufać właścicielowi sklepu.